چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
شهادت حضرت فاطمه

حوزه/ در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) بندرترکمن به مناسبت ایام فاطمیه، سلسله نشست های اسوه های بیداری و یاس کبود با هدف ترویج معارف فاطمی برگزار و مطرح شد: حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها در تمام ابعاد الگو بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، یکی از مهمترین درس هایی که از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها می توان آموخت دفاع از حریم امامت، ولایت و حفظ ارزش های دینی است، زنان و مردان مسلمان باید بکوشند تا این ارزش ها و معیارها را در جامعه حفظ کنند وبدون شک، مبلغان دینی با هدف نهادینه سازی فرهنگ فاطمی در جامعه نقش به سزایی در ترویج این مکتب خواهند داشت.

در همین راستا و با هدف افزایش معرفت به اهل بیت علیهم السلام،مدرسه علمیه فاطمه الزهراء سلام الله علیها بندرترکمن با رعایت پروتکل های بهداشتی سلسله نشست های «اسوه های بیداری و یاس کبود» را برگزار کرده است که در ادامه می­ آید.

حضرت زهرا(س) اسوه فرهنگ ایثار و شهادت است 

حجت الاسلام حمیدرضا البرزی با استناد به آیه ۱۰ سوره مبارکه فاطر بیان کرد: عزت جویان باید عزت را از خداوند بخواهند، زیرا عزت بخشیدن از آن خدا است، همه انسانها در پرتو ولایتمداری و ولایت پذیری در دنیا و آخرت امتحان خواهند شد.

وی در ادامه عزت دنیای اسلام را حاصل ایثار و فداکاری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانست و افزود: حضرت زهراسلام الله علیها اسوه فرهنگ ایثار و شهادت است که بانوان جامعه امروز باید از مکتب و شخصیت بزرگ حضرت فاطمه مرضیه سلام الله علیها درس زندگی بیاموزند.

محبت حضرت زهرا(س)،تنها راه نجات از آتش جهنم است

سارا بام شاد، مدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهراءسلام الله علیها بندرترکمن در نشستی با محوریت محبوبیت حضرت فاطمه سلام الله علیها در فضای مجازی بیان کرد: با ذکر مظلومیت و حقانیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، محبت این بانو در اعماق دل پرورش می­ یابد.

وی ادامه داد: سوختن و ساختن برای مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها اثر معنوی بر انسان دارد، بدون تردید محبت ورزی و دوستی با اهل بیت علیهم السلام و خاندان عصمت و طهارت آلودگی را از انسان می­زداید، زیرا محبت و مودت حضرت زهراسلام الله علیها موجب رهایی از آتش جهنم و الهام بخش زندگی است.

یکی از فوائد سنت مقدس ازدواج، حفظ تقوا است

حجت الاسلام عباس بابکی در نشست تبیین رسالت فاطمی با محوریت ازدواج آسان، به هنگام و پایدار، ازدواج را سنتی حسنه و مقدس برشمرد و بیان کرد: هدف اصلی ازدواج رسیدن به آرامش روان و دستیابی به کمال انسانی و تقرب الی الله است.

وی ادامه داد: مهریه بالا عامل ثبات یک زندگی نخواهد بود، زندگی که بر اساس فرهنگ دین و آموزه های قرآنی شکل بگیرد، پایدار و بنیان خانواده مستحکم است، ولیکن برخی در دنیای امروز تجملات و تشریفات زائد را عامل زندگی موفق و پایدار می­پندارند.

مدرس این مدرسه ازدواج حضرت زهراسلام الله علیها را الگوی جوانان امروز دانست و تصریح کرد: در امر ازدواج توجه به ارزش ها و معیارهای الهی از عوامل بسیار مهم است که مسیر رستگاری با حفظ تقوا (در سایه ازدواج) برای انسان به ارمغان می ­آید.

شفاعت حضرت زهرا(س) نهایی ترین امید گنهکاران است

حجت الاسلام محمد صادق صدیقی در جمع مدیر و معاونین مدرسه علمیه فاطمه الزهراءسلام الله علیها با استناد به روایات مختلفی بیان کرد: مقام والای حضرت فاطمه زهراءسلام الله علیها بیانگر شفاعت ایشان است که می­ تواند بسیاری از شیعیان و محبان خود را همراه خود به بهشت ببرد.

وی در مقام و منزلت حضرت زهراءسلام الله علیها افزود: حضرت فاطمه سلا م الله علیها را فقط با قرآن و کلام ائمه معصومین علیهم السلام باید شناخت.

مدرس مدرسه در وصف مقام و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها تصریح کرد: بشریت به شفاعت حضرت زهراءسلام الله علیها نیاز دارند، چرا که ایشان در میان همه انبیاء و اولیای الهی نقش برجسته ای دارند به گونه ای که امام حسن عسگری فرمودند: همه ما امامان حجت خدا بر مخلوقات هستیم ولیکن مادرما حضرت زهرا سلام الله علیها حجت خدا بر ما است.

جوانان باید در تمام ابعاد از سیره حضرت فاطمه(س) الگوگیری کنند

حجت الاسلام مجتبی لازری بیان کرد: الگوبرداری از زندگی حضرت نمی­تواند صرفا منحصر به یکی از ابعاد فردی و اجتماعی حضرت بسنده شود، بلکه در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی در همه زمان ها میسر است.

وی با اشاره به زندگی مشترک این بانو برجسته گفت: اطاعت از ولی خدا، احترام متقابل همسران در کانون خانواده، توقعات منطقی در کنار گذشت و ایثار، رفتار با فرزندان، مشارکت در امور زندگی،قناعت و ... نمونه های بارزی از الگوپذیری است.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اجتماعی ترین زن در تاریخ زمان ها است در حوزه مادرانه، همسرانه، مسائل اجتماعی و به بعد شخصی نیز توجه می کردند، جوانان بایستی در تمام ابعاد از سیره حضرت زهرا سلام الله علیها الگوگیری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha